نوشته شده توسط : اختیری

پکیج چیست؟ پکیج ها نوعی سیستم گرمایشی هستند که در سال های اخیر جایگزین RV ها شده اند. اگر می خواهید بدانید پکیج چیست و چرا نسبت به آبگرمکن های قدیمی طرفداران بیشتری پیدا کرده است، به سامیار سرویس بیایید. از آنجایی که پکیج ها بر خلاف موتورخانه ها فضای کمتری را اشغال می کنند و هزینه تعمیر پکیج ها از نظر سرویس نسبت به آبگرمکن ارزان تر است، بیشتر افراد تمایل بیشتری به استفاده از پکیج در خانه دارند. در این مقاله به توضیح مزایای استفاده از پکیج می پردازیم. همچنین نحوه عملکرد بسته ها و انواع آنها را بررسی خواهیم کرد.
برای پاسخ به این سوال که این پکیج چیست و چگونه کار می کند؟ پکیج گرمایشی چیست و چه مزایا و کاربردهایی دارد؟ باید بگوییم که پکیج مانند سایر سیستم های گرمایشی خانه وظیفه گرمایش آب و فضای خانه را بر عهده دارد.

پکیج ها برای کار به برق و گاز نیاز دارند. وقتی شیر آب گرم را باز می کنیم، یک سنسور داخل پکیج وجود دارد که جریان آب گرم را تشخیص می دهد و مشعل داخل پکیج را روشن می کند.
هنگامی که چراغ روشن است، آب عبوری از لوله های سیم پیچ گرمای لازم را از دیواره های مبدل حرارتی و بخاری دریافت می کند. از طرفی تمامی پکیج ها مجهز به سیستم پردازش مرکزی هستند که عملکرد قسمت های مختلف بسته را بررسی و کنترل می کند.
این پردازنده مرکزی گاز ورودی و مبدل حرارتی را هنگامی که شیر آب گرم باز است تنظیم می کند تا دمای آب ثابت بماند.
پکیج سوخت چیست؟
پس از اطلاعاتی که در پاسخ به سوال در مورد پکیج و نحوه عملکرد آن داده شد، ممکن است این سوال برای شما پیش بیاید که پکیج روغن چیست و چرا ارزانتر است؟ در پاسخ به این سوال باید بگوییم که بسته بندی ها با توجه به نوع روغن مصرفی به سه نوع تقسیم می شوند که در ادامه به آنها می پردازیم.
بسته چیست بسته های دیزلی
این نوع ظروف اغلب در خارج از منزل مانند حیاط و یا در روستاهای دارای فضای باز استفاده می شود و همانطور که از نام آن پیداست سوخت این ظروف توسط گازوئیل تولید می شود. یکی از دلایلی که ما از این پکیج ها برای فضاهای باز استفاده می کنیم این است که نسبت به مدل های گاز سوز و آپارتمانی سر و صدای بیشتری دارند.
پک گاز
پکیج گاز چیست؟ این نوع پکیج ها تفاوت چندانی با انواع دیگر ندارند و تنها تفاوت آنها در نوع سوخت است. این پکیج ها گازسوز و در انواع مختلف هستند و به دلیل ارزان بودن در محیط های کم انرژی مورد استفاده قرار می گیرند.
برق
این نوع پکیج نسبت به دو مورد دیگر محبوبیت بیشتری دارد و در اکثر ساختمان ها از پکیج برقی استفاده می شود. البته این نوع بسته بندی تماما برقی نیست. و معمولاً دوگانه سوز هستند و برای کارکردن همزمان به برق و گاز نیاز دارند.
بسته الکترونیکی چیست؟
معرفی انواع پکیج
اکنون که متوجه شدید پکیج ها به چه معنا هستند و پکیج ها چگونه کار می کنند، بهتر است با انواع پکیج ها و نحوه عملکرد آن ها آشنا شوید. بسته بندی ها از نظر کارایی و اندازه انواع مختلفی دارند که در ادامه به آنها خواهیم پرداخت.
ست دیواری
صندوق امانات چیست؟ این نوع پکیج ها سایز کوچکی دارند و به دلیل اندازه و ظاهر در بسیاری از خانه ها مورد استفاده قرار می گیرند. وال باکس ها همانطور که از نامشان پیداست معمولا بر روی دیوار آشپزخانه، پاسیو یا تراس خانه قرار می گیرند و به دلیل کوچک بودن، مخزن آب وجود ندارد.
بنابراین زمانی که ظروف آب گرم باز می شوند از تمام توان خود برای گرم کردن جریان آب استفاده می کنند. پک های دیواری معمولاً نمی توانند آب و رادیاتور را همزمان گرم کنند.
به عبارت دیگر اگر آب گرم برای مدت طولانی روشن باشد، رادیاتورها پس از مدتی خنک می شوند. دلیل این امر عدم توانایی پک های دیواری با یک مبدل در انجام همزمان دو کار است.
برای اینکه در فصل زمستان با مشکل رادیاتور سرد مواجه نشوید، بهتر است از پک های دیواری مجهز به دو مبدل حرارتی استفاده کنید. این نوع پکیج به دلیل وجود دو مبدل حرارتی قدرت بیشتری برای گرم کردن رادیاتورها و جریان آب همزمان دارد.
پکیج دیواری چیست؟
بسته زمینی
این نوع بسته بندی از بسته بندی های دیواری بزرگتر است به همین دلیل در خانه های ویلایی بزرگ استفاده می شود. بخاری های زمینی بر خلاف بخاری های دیواری دارای بخاری فلزی هستند که مقداری آب گرم را در خود ذخیره می کند و با باز شدن شیر آب گرم، آب گرم را از مخزن ذخیره می آورد و زمان بیشتری برای گرم کردن جریان آب دارد.
این نوع پکیج برای خانه های شلوغ و خانه های پرمصرف انتخابی ایده آل است. اما مزیت این نوع پکیج چیست؟ یکی از مزایای بسته بندی خاک این است که می توانید با قطع برق چند ساعت از آب گرم موجود در مخزن آن استفاده کنید.
پک زمینی چیست؟
این نوع پک به صورت پک زمینی سایز بزرگی دارد و معمولا در خانه ها و ویلاهای بزرگ استفاده می شود. زمین های ایستاده مجهز به دو خروجی مجزا هستند. کاربرد این نوع بسته بندی چیست؟ این پکیج ها عمدتا در منازلی که از دو نوع سیستم گرمایشی استفاده می شود استفاده می شود.
به عنوان مثال، این نوع پکیج اغلب برای خانه های بزرگ استفاده می شود که در یک قسمت از رادیاتور و در قسمت دیگر از گرمایش از کف استفاده می شود.



:: بازدید از این مطلب : 20
|
امتیاز مطلب : 0
|
تعداد امتیازدهندگان : 0
|
مجموع امتیاز : 0
تاریخ انتشار : شنبه 23 مهر 1401 | نظرات ()
نوشته شده توسط : اختیری

اگر تا به حال به قصد خرید یا اجاره خانه از چندین خانه دیدن کرده باشید، احتمالاً می دانید که یکی از مهمترین عوامل در تعیین قیمت نهایی ساختمان (یا میزان رهن و اجاره) سیستم گرمایشی است. . اهمیت استفاده از انواع سیستم های گرمایش امروزه دیگر پنهان نیست. زیرا نه تنها جریان هوای مطبوعی را در فصل سرد سال در داخل خانه فراهم می کند، بلکه تاثیر زیادی بر میزان مصرف انرژی و هزینه های مصرفی طولانی مدت شما دارد.
با گذشت زمان، این سیستم های گرمایشی دستخوش تغییرات اساسی شده و از نمونه های کاملا سنتی مانند بخاری ها به تجهیزات مدرن تری مانند پکیج ها تبدیل شده اند. انواع سیستم گرمایش ساختمان به این موارد محدود نمی شود و در حال حاضر هر ساختمان با توجه به شرایط خود از سیستم گرمایشی بسته به عوامل مختلف استفاده می کند. اگر در انتخاب بهترین سیستم گرمایشی بهترین جایگزین بخاری گازی چیست؟ ساختمان خود شک دارید و انواع این سیستم ها را نمی شناسید، تا پایان این مقاله با ما همراه باشید.

پکیج و گرمایش
آشنایی با سیستم گرمایشی ساختمان
همانطور که در بالا اشاره کردیم، سیستم های گرمایش ساختمان بسیار متفاوت هستند و نمی توان دقیقاً تعیین کرد که کدام یک از این سیستم ها بهتر از دیگری است. زیرا هر کدام مزایا و معایب خاص خود را دارند که با توجه به عوامل مختلف در جای خود جای می گیرند. برخی از بهترین سیستم های گرمایش ساختمان عبارتند از:
1- بخاری
فرقی نمی کند در چه سالی هستیم، چرا که هنوز هم بخاری به عنوان پرفروش ترین و پرکاربردترین وسیله گرمایشی در خانه های ایرانی استفاده می شود! دو نوع آبگرمکن برقی و گازی وجود دارد که آبگرمکن گازی از محبوبیت بالایی برخوردار است.
مزایای شومینه:
سهولت نصب
می تواند بسیار گرم باشد
قیمت خرید پایین و هزینه تعمیر کم
قابلیت حمل و نقل در صورت جابجایی
مصرف برق معقول
معایب بخاری:
خطرات احتمالی مانند گاز وجود دارد
فضای نسبتا بزرگی را اشغال می کند
سیاه شدن اجسام نزدیک اجاق گاز، به عنوان مثال. ب- دیوار (در این صورت نحوه تمیز کردن دیوارهای گچی را یاد خواهید گرفت!)
2- گرمایش (موتورخانه)
سیستم اتاق ماشین که نسبتا قدیمی است، به تدریج در مقایسه با انواع مدرن تر سیستم های گرمایشی محبوبیت خود را از دست داده است، اما کم و بیش در ساختمان هایی با تعداد واحدهای زیاد استفاده می شود. در این سیستم آب در موتورخانه گرم شده و از طریق گرمایش تعبیه شده در منازل به واحدها منتقل می شود.
مزایای گرمایش:
ظرفیت گرمایش نسبتاً بالا
بهره وری انرژی
فضایی را در واحد نشیمن اشغال نمی کند
معایب گرمایش:
نیاز به ترتیب یک فضای جداگانه برای اتاق ماشین.
بین میزان مصرف و هزینه هر واحد تفاوتی قائل نشده است (همه واحدها باید قیمت یکسانی بپردازند).
سطح سر و صدای بالا و هزینه نگهداری بالای موتورخانه
تعمیرات گران قیمت، تخصصی و زمان بر
بخاری
3- پکیج
در میان انواع سیستم های گرمایشی، این مجموعه در نهایت به بسیاری از خانه ها راه یافت و تا حدودی جایگزین موتورخانه شد. بسته ها به انواع دیواری و کفی تقسیم می شوند و از طریق یک مخزن کوچک که در داخل هر واحد قرار دارد، دمای ساختمان را متعادل می کنند.
مزایای پکیج:
فضای کمتری می گیرد
نصب ساده شده
سطح نویز بسیار پایین
انتقال سریع حرارت در داخل ساختمان ها و آب لوله کشی
مصرف بهینه انرژی (آب، برق و گاز)
خطرات احتمالی را به حداقل برسانید
معایب پکیج:
هزینه تعمیر بیشتر از رادیاتور
استهلاک نسبتاً بالا
ظرفیت گرمایش متوسط
با خانه های بزرگ سازگار نیست
کاهش نسبی اکسیژن در محل نصب
4- گرمایش از کف (زمین گرمایی)
سیستم گرمایش از کف یک گزینه خاص و مدرن در خانه های مدرن است. در این سیستم آب گرم از لوله های واقع در کف ساختمان عبور کرده و باعث گرم شدن ساختمان شده و گرمای خود را از دست می دهد.



:: بازدید از این مطلب : 25
|
امتیاز مطلب : 0
|
تعداد امتیازدهندگان : 0
|
مجموع امتیاز : 0
تاریخ انتشار : شنبه 9 مهر 1401 | نظرات ()